Gubitak države
Softveraši odlaze iz Hrvatske
Odlazak takvih tvrtki znači da će država zaraditi manje od poreza i doprinosa, a ugrožava se i učinak zapošljavanja
Najava jedne članice udruge Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx-a da će zbog razočaranja sporošču Trgovačkog suda otići iz Hrvatske, a što je na Facebooku prenio član upravnog odbora udruge Goran Radić, izazvala je burne reakcije ostalih članova kao i ekonomskih analitičara.Radić je naveo da sve češće primaju poruke članova koji tvrde da im se rizici poslovanja povećavaju, umjesto smanjuju, piše poslovni.hr
Gubitak države
U poruci koju je prenio na Facebooku piše: "Želim najaviti da ćemo formalno izaći iz udruge i nećemo produživati članstvo. Naravno, to nema apsolutno nikakve veze sa vama, već isključivo sa činjenicom da sam odlučila kako više ne želim i ne mogu promovirati hrvatsku scenu, jer u Hrvatskoj jednostavno nema elementarnih pravnih i ostalih uvjeta za normalno poslovanje".Radić nije želio otkriti o kojoj je tvrtki riječ.
Pojasnio je samo da je spomenuta članica prije godinu dana pokrenula ovršni postupak da bi naplatila potraživanja u visini 55 posto prihoda na koje je platila PDV, ali do danas nije pozvana na prvo ročište.Ivo Lukač, predsjednik CISEx-a kaže da je to problem hrvatske države, jer je riječ o tvrtkama koje dolaze iz jednog od najvećih i najbržerastućih izvoznih gospodarskih grana. Prema istraživanjima IDC Adriaticsa i Astre to su tvrtke koje godišnje rade 4,7 milijardi kuna prometa i koje bi do 2015. godine izvoz mogle udvostručiti na dvije milijarde kuna.
"Odlazak takvih tvrtki znači da će država zaraditi manje od poreza i doprinosa, a ugrožava se i učinak zapošljavanja", kaže Lukač. Analitičar Damir Novotny dodaje da je to također problem poslovnog modela dotičnog izvoznika, jer se s nemogućnošću naplate suočavaju svi u Hrvatskoj. "Zato odlazak nije rješenje i takva argumentacija mi nije prihvatljiva", kaže Novotny.Zoran Vujčić, direktor Multicoma i član CISEx-a naglašava da su softverski izvoznici u boljoj situaciji od ostalih tvrtki, jer su i sami izvozni proizvod. "Dobili smo mnogo poziva da se preselimo u inozemstvo, ali to ne želimo pa me smeta što smo kao udruga o ovakvoj odluci doznali tek kad je donesena", kaže Vujčić.
Prodaja znanja
Hrvoje Bujas, direktor tražilice GoHome i član CISEx-a kaže da treba ostati i boriti se, jer to je i smisao udruge koja je u godinu i pol dana okupila 125 softverskih izvozničkih tvrtki i 300 programera. Navodi da nije lako graditi budućnost kroz prodaju znanja, a ne imovine."CISEx je pokazao da biti poduzetnik može biti vrlo čestita stvar. Pokazali smo da poduzetnik u Hrvatskoj ne mora nekoga prevariti da bi uspio i zato treba od Ministarstva pravosuđa tražiti da riješi problem s ovrhama", kaže Bujas.
poslovni.hr/eZd
Vezane vijesti
-
Unatoč svoj svojoj složenosti, rješenje Klik4 uspjelo je zadržati maksimalnu jednostavnost u korištenju, jer omogućava kupcima da se kupnja željenog proizvoda obavi u samo četiri klika mišem
-
Spomenari, što su iz starijeg razdoblja, često su bili pisani krasopisom, a crteži rađeni u tušu, olovci, olovci u boji, temperi i akvarelu
-
U posljednja 24 sata zabilježen je 591 novi slučaj zaraze virusom SARS-CoV-2 te je broj aktivnih slučajeva u Hrvatskoj danas ukupno 4.121
-
HGSS Stanica Novska je, u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Petrinje, u petak, 02. rujna 2022.g. u Prnjavoru Ćuntičkom kod Petrinje predstavila novi turističko planinarski zemljovid „Hrastovička gora“
Izdvojeno
-
Cilj Retro Zadra je proživjeti prošlost kroz očaravajuće fotografije grada Zadra iz prošlih stoljeća u magičnoj usporedbi sa istim scenama danas.
-
Predstavništvo Vlade Katalonije i Sveučilište u Zadru pozivaju na koncert elektro-folka Glòrije Ribere.
-
Aktualna predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen još uvijek je jasna favoritkinja za drugi mandat na vrhu izvršne vlasti EU-a, ali daleko je od sigurne pobjednice, piše Politico u četvrtak.
-
Platforma pod nazivom „CE svijet“ osmišljena je kako bi angažirala potrošače u kafićima i restoranima te im osigurala posebno iskustvo konzumacije, a lansirana je u sklopu kampanje „Podijeli ono nešto CE“
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.