Biznis

Neplaćene koncesije

Kako je Ina oštetila državu za pola milijuna kuna

Kako je Ina oštetila državu za pola milijuna kuna

S Inom se već više od dvije godine pokušava naći rješenje, no izgleda da je zakazala velika pravna služba

Najveća hrvatska naftna kompanija, koja ima i na tisuće crpnih postaja za gorivo, ne plaća za njihovo korištenje na pomorskom dobru. U Zadru je hidrograđevinski inspektor Lučke kapetanije Nedjeljko Sjauš obavio nadzor nad Ininim crpkama uz more − Voštarnica, Preko, Biograd i Zaglav − te utvrdio da pune dvije godine nisu plaćene koncesijske naknade za korištenje pomorskog dobra, piše slobodnadalmacija.hr

Zbog toga je donio rješenje o zabrani gospodarskoga korištenja tih četiriju crpki, a podnio je i optužni prijedlog protiv Ine d.d. i odgovorne osobe u pravnoj osobi. Zabrana rada donesena je prije desetak dana, no sve te crpke i dalje rade, pod izlikom da se dio djelatnosti obavlja za kopno, a dio za brodove. Istina, ribari, koji sada najviše koriste usluge tih crpki jer im je to jedino mjesto gdje mogu natočiti gorivo, primijetili su da ima nekih problema. Navodno nestaje plavog dizela, trenutno ga još ima samo u Preku − oko 20.000 litara.

Inspektor Sjauš u nadzoru je utvrdio da te četiri benzinske crpke nemaju valjanu koncesiju od 21. rujna 2009. S Inom se već više od dvije godine pokušava naći rješenje, no izgleda da je zakazala velika pravna služba te moćne kompanije koja sebi ne bi smjela dopustiti takav propust. Nije nađeno rješenje kako da se premosti situacija u kojoj je istekao ugovor o županijskoj koncesiji, a nije utvrđena granica lučkog područja. U tom određenom pravnom vakuumu dogodilo se da već dvije godine Ina u biti nelegalno koristi pomorsko dobro, ne plaćajući ni Županiji ni državi koncesijsku naknadu.

Nebriga Ine za reguliranje rada svojih crpki najbolje se vidi na primjeru crpke u Preku. I za nju je ugovor istekao, pokrenuta je i inicijativa za raspisivanje natječaja jer je za to područje utvrđena granica lučkog područja, čak je upisano i pomorsko dobro.

Benzinska crpka Preko je od državnog interesa, a u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dobili smo informaciju da Ina još uvijek nije uputila inicijativu Vladi za koncesioniranje tog dijela pomorskog dobra. Za ostale tri svoje crpke − one na Voštarnici, u Biogradu i u luci Zaglav − Ina odnose treba regulirati sa Zadarskom županijom, kad se utvrde granice lučkog područja i upiše područje pomorskog dobra.

SD/eZd

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.