Biznis

Josip Klišmanić najozbiljniji kandidat za novog direktora

Hoće li se Zračna luka Zadar voditi "po stranačkoj liniji"?

Hoće li se Zračna luka Zadar voditi

Josip Klišmanić najozbiljniji je kandidat za novog direktora Zračne luke Zadar, kažu dobro obaviješteni izvori. Hoće li se tako Zračna luka Zadar voditi "po HDZ-ovoj stranačkoj liniji"?

Ono što posebno upada u oči jest način na koji je HDZ odlučio "progurati" njegov izbor, piše SEEbiz.eu.

Naime, HDZ-ovci su na posljednjoj sjednici skupštine Zračne luke Zadar uspjeli nadglasati predstavnika Vlade i izbrisati uvjet da budući direktor tako važne tvrtke mora imati pet godina radnog iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti.

Poznavatelji prilika tvrde da je to bio glavni preduvjet da se osigura direktorsko mjesto za Josipa Klišmanića koji doista nema ni dana radnog iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti (zaposlen je u zadarskoj Fini). Josip Klišmanić tako bi postao prvi direktor jedne zračne luke u Hrvatskoj, a da o zrakoplovstvu i sličnim poslovima ne zna ništa više od prosječnog građanina…

Priča tim tragičnija zna li se da je aktualna direktorica Zračne Luka Zadar Irena Ćosić u svom mandatu postigla ne baš zanemarive rezultate. Tako Zračna luka Zadar i u kolovozu bilježi rekordan promet. Nakon srpanjskih 114.500, u kolovozu je zabilježeno 123.348 putnika što je 21% više nego u kolovozu 2016, a od početka godine do 1. rujna je prošlo 443.735 putnika ili 17,2% više u odnosu na isto razdoblje 2016. To je novi rekordan broj putnika u jednom mjesecu. Uprava Zračne luke Zadar ove godine očekuje novi rekordan promet od 600.000 putnika.

Priznanje za uspješan rad dala je i Županijska skupština Zadarske županije, dodjeljujući u travnju Zračnoj luci Zadar Godišnju županijsku nagradu za izvrsne rezultate i rekordan promet u 2016. godini.

Aktualna direktorica Irena Ćosić koja se također javila na natječaj cijeli je život vezana uz Zračnu luku Zadar gdje radi već dvadeset godina. Za direktoricu je imenovana u studenom 2013. godine, a Vlada joj je u ožujku produžila mandat za još šest mjeseci.

-  Poznato je i da sam preuzela Zračnu luku u turbulentno vrijeme kad se nitko nije toga prihvatio i kad je došlo do izmjene u poslovanju nakon ulaska RH u EU čime su nam se stvorili novi za nas veliki rashodi, a prihodi smanjili, podsjeća Ćosić i navodi uvođenje zaštitara, povećavanje zaposlenih na ugovor o radu umjesto studenata, drastično smanjenje prihoda u DFS, te razna investicijska ulaganja u manevarske površine, kao što je sanacija piste, kazala je direktorica zadarskog aerodroma.

- Radim u ZLZ od 1996. godine, a počela sam dolaziti u ZL još 1994. kao predstavnica tadašnjeg Ministarstva prometa. Bila sam članica UO i poslije NO ZLZ koji je tada pokretao obnovu totalno porušene ZL Zadar, rekla je SEEbizu Irena Ćosić.

Tko će biti izabran, odluku će donijeti Povjerenstvo za strateška državna poduzeća. Oni svoj prijedlog šalju Vladi, koja kada donese službenu odluku o imenovanju, mora je provesti skupština Zračne luke Zadar.

Iznimno je važno da čelna osoba Zračne luke Zadar bude upoznata s međunarodnom i domicilnom regulativom zračnog prometa budući da i direktori kao odgovorne osobe operatora aerodroma podliježu ishođenju odgovarajućeg certifikata Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo. Na skupštini u ožujku je pomoćnik ministra Jure Šarić uvjeravao prisutne predstavnike lokalnih suvlasnika da kandidat van zrakoplovstva neće proći intervju.

Pitanje je, dakle, kako je Klišmanić prošao na intervjuu održanom u Ministarstvu državne imovine gdje je tročlana komisija prilično detaljno provjeravala znanje iz regulative zračnog prometa. 

Seebiz piše da bi mogući Klišmanićev izbor bio tipičan primjer uhljebljivanja po stranačkoj liniji jer on, kao što vidimo, nema nikakvog iskustva na poslovima u zrakoplovnom sektoru.

Sve će se znati do sredine rujna kad je krajnji rok završetka natječaja i kad istječe šestomjesečni mandat Irene Ćosić na čelu zadarske zračne luke.


Reci što misliš!