Seksizam
B.a.b.e pozivaju na bojkot Osječkog zbog vrijeđanja žena
Iz pivovare su prilikom predstavljanja kampanje rekli da im je cilj 'prikazati Osječko pivo na nov i zabavan način, a ujedno istaknuti baštinu Slavonije kroz duhoviti slavonski bećarac'.
Jeste li vidjeli reklame za Osječko pivo? Jesu li za vas to duhoviti slavonski bećarci, kako svom radu tepaju autori iz Osječke pivovare i agencije McCann Zagreb, ili tupave seksističke poruke?
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić odabrala je odgovor pod b) i upozorila je na kršenje zakona zbog seksističkog i ponižavajućeg prikazivanja žena u reklami za Osječko pivo. Sanja Sarnavka, koordinatorica udruge B.a.b.e., pozvala je potrošače na bojkot proizvoda.
'Pivska naša' podijeljena je između dva velika igrača, Zagrebačke i Karlovačke pivovare, koji zajedno drže tržišni udjel od 70 posto. U svojim su reklamama za ovu sezonu potrošili stereotip o neraskidivoj povezanosti boce, lopte i patriotizma pa je mala Osječka pivovara, poznatija po priči o pranju novca nego po pivu, udarila po ženama.
'Mala moja dobro si mi sjela, čim te uzmem orosiš se cijela', 'Kad sam kući zabijem u trenu, al' slađe je na tuđem terenu', 'Mala moja prirodno se nosi, nikad svoju livadu ne kosi' ili, na primjer, 'Mojoj snaši bolji sam neg' Messi, svako večer hat-trick mi se desi'... Ovakvim su bećarskim sloganima kreativci agencije McCann i redatelj Dalibor Matanić opremili 'dražesne' mladiće i krenuli u borbu za pivopije. U šest TV reklama muško društvance ispucava patetične mačo fore i prodaje nam neveseli svijet u kojem su žene žrtveu najmanju ruku nevještih copywritera.
Iz pivovare su prilikom predstavljanja kampanje rekli da im je cilj 'prikazati Osječko pivo na nov i zabavan način, a ujedno istaknuti baštinu Slavonije kroz duhoviti slavonski bećarac'. Za komentar kampanje smo zamolili Pravobraniteljicu za ravnopravnost spolova Višnju Ljubičić:
'Ured pravobraniteljice za ravnopravnost spolova upravo priprema upozorenja zbog kršenja odredbi Zakona o ravnopravnosti spolova koje će dostaviti oglašivaču, medijima, ali i uredima koji odobravaju postavljanje jumbo plakata na javne površine zbog seksističkog, uvredljivog i ponižavajućeg načina prikazivanja žena u reklami za Osječko pivo', kazala je.
Pravobraniteljica podsjeća da je prije dva tjedna, prilikom izvještavanja o radu svog Ureda u 2011. godini, u Hrvatskom saboru upozorila da seksizam i spolni stereotipi u našem društvu prevladavaju do te mjere da se javno reagiranje na svaki pojedinačni slučaj čini kao 'kap u moru'. 'Izdala sam i preporuku o uklanjanju uvredljivog i ponižavajućeg načina prikazivanja žena u medijima. Međutim, činjenica je da skoro svakoga dana svjedočimo upravo takvom odnosu prema ženama. Većina tiska i Internet portala preplavljena je seksističkim sadržajima, ženska tijela se i dalje eksploatiraju za skretanje pažnje na ili sa 'važnijih' tema', upozorila je.
'Postoji privatna sfera u kojoj se psuje, pije i pjevaju bećarci, pa ako vam ne odgovara društvo naprosto odete. Ali ovo je javna sfera i ovom agresivnom kampanjom jasno je prekršen zakon o ravnopravnosti spolova. Riječ je zapravo o vrlo siromašnoj ideji uvijek-će-on-nešto-raditi-njoj i napit-će-se-kao-životinja', komentirala je reklamu Sanja Sarnavka.
Koordinatorica udruge B.a.b.e kaže da su zatrpani mejlovima nezadovoljnih potrošača, ali ih upućuje da pišu pivovari, a ne njihovoj udruzi. 'Snaga je u potrošačima koji trebaju bojkotirati taj proizvod. Ima puno piva na tržištu, treba reagirati i odabrati marku pivo čija vas reklama ne vrijeđa,' poručila je.
Podsjeća i na uspješnu akciju protiv jedne seksističke automobilističke reklame: B.a.b.e su tada od njemačkog proizvođača automobila VW zahtjevale da povuče hrvatsku reklamu u kojoj se sugeriralo da se akcija 'staro za novo' odnosi i na zamjenu 'stare' supruge. 'Pokazali smo što se može, i sad je na ljudima koji daju novac da pokažu da ih se ne može maltretirati', zaključila je Sarnavka.
Vezane vijesti
-
Udruga B.a.B.e. u četvrtak je, u povodu početka projekta "SURF and SOUND" i sveobuhvatne borbe protiv online nasilja prema ženama, pozvala žrtve da prijave online nasilje.
-
Hrvatska posljednjih godina postaje sve popularnija turistička destinacija, i ne samo to • Sve više redatelja bira upravo našu zemlju kao idealnu za snimanje filmova i serija, a čini se kako se taj trend širi i među stranim modnim brandovima
-
-
Izdvojeno
-
Moramo biti odlučni i pokazati čvrsti gard, kazao je Dinamov trener Sergej Jakirović uoči subotnjeg derbija protiv Hajduka na Poljudu.
-
Predsjednik SDP-a Peđa Grbin u N1 Studiju uživo s Ninom Kljenak komentirao je političke aktualnosti uoči parlamentarnih izbora 17. travnja.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 1. do 6. travnja 2024.
-
Činjenica da bi supružnici Puljak, Marijana i Ivica, mogli dijeliti klupu u novom sazivu Hrvatskog sabora, nije novost u hrvatskom političkom životu koji je unatrag tri desetljeća svjedočio bračnim i bratskim 'parovima'.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.