Događaji

predstavljanje monografije

Prikaz Ljupča od vremena Liburna do današnjice

Monografska obrada Ljupča sastoji se od četrnaest radova grupiranih u šest cjelina koje pokrivaju geografiju, arheologiju, povijest, kartografiju, vjerski život i etnologiju.

Ljubač, malo mjesto na sjeverozapadu Ravnih kotara, u povijesti je imalo mnogo važniju ulogu od one koju ima danas. Brojni arheološki nalazi na području današnjeg mjesta, kao i na mjestu nekadašnje utvrde Ljuba, govore o bogatom životu Liburna i drugih naroda koji su ovo mjesto držali važnom strateškom točkom na prostoru između Nina i Zadra s jedne, te Starigrada i Karlobaga s druge strane.

Upravo objavljena monografija "Župa Ljubač - zrcalo povijesnih i geografskih mijena u sjeverozapadnom dijelu Ravnih kotara" u izdanju Sveučilišta u Zadru i župe sv. Martina u Ljupču, na sveobuhvatan je način prikazala ovo mjesto te dala smjernice njegovom budućem razvoju.

Stoga nije čudno što je predstavljanje monografije u crkvi sv. Martina u Ljupču u srijedu izazvalo veliku pozornost domaćeg stanovništva i stručne javnosti. Osim kourednika knjige prof. dr. sc. Josipa Faričića i don dr. sc. Jerolima Lenkića, predstavili su je jedan od koautora mons. dr. sc. Pavao Kero, član Ekonomskog vijeća župe Sv. Martina u Ljupču Srećko Lazanja, recenzent knjige dr. sc. Smiljan Gluščević i direktor nakladničke kuće Tonimir Stjepan Juranić, a nazočnima su se obratili i načelnik Općine Ražanac Nikola Miletić te zadarski nadbiskup mons. dr. sc. Želimir Puljić.

- Davno je rečeno kako su arhivski zapisi ogledalo pamćenja jednog kraja i naroda. Autor priloga o župi sv. Martina u Ljupču, mladi "levit" Zadarske nadbiskupije Ivan Jordan, piše kako su u ono vrijeme leviti išli služiti plemenu na čije bi ime bi pao njihov konopac. Neka njegovi žitelji i dalje bacaju naslijeđene konope po ozemlju vlastite djedovine, te ponavljaju stihove starozavjetnog pjesnika: "Na divnu zemlju padoše mi konopi, vrlo mi je mila moja baština", poručio je okupljenim Ljupčanima zadarski nadbiskup Želimir Puljić.