Kultura

Udruga Argonauta i marina Kornati

Biograd: Primoštenskom vrtiću Bosiljak nagrada za prikaz presjeka morskog dna

Otvorena izložba dječjih radova nazvana „Moji morski prijatelji"

Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja, Argonauta iz Murtera organizirala je danas u restoranu marine Kornati u Biogradu n/m, događanje u povodu obilježavanja 2010. Međunarodne godine biološke raznolikosti.

Tom prigodom otvorena je izložba dječjih radova nazvana „Moji morski prijatelji". Izložba je nastala kao rezultat natječaja za ustanove predškolskog odgoja na području Šibensko-kninske i Zadarske županije. Vrtićima je poslan materijal za izvođenje edukativne radionice na temu zaštićenih vrsta i staništa u podmorju, rezultat odrađene radionice su bili posteri s prikazom presjeka morskog dna.

Djeca i odgajatelji su na različite načine i s mnogo kreativnosti prikazali podmorje i živa bića koja u njemu žive. Natječaju su se odazvala 24 vrtića, čiji će radovi biti izloženi u restoranu marine Kornati do 10. prosinca 2010.

Ocjenjivački žiri u sastavu, mr.sc. Martina Markov Podvinski - biolog mora, predsjednica udruge Argonauta i Ivana Benčić - voditelj zdravstvene kontrole i zaštite okoliše marine Kornati, Ilirija d.d. i Ivona Pribilović, dipl.oec., Izvršna direktorica udruge Argonauta dodijelio je prvu nagradu uratku dječjeg vrtića Bosiljak iz Primoštena, koji je na trodimenzionalan način prikazao presjek morskog dna. Ovom radu je dodijeljeno najviše bodova osim zbog kreativnosti, također i zbog jasnoće prikaza i točnosti rasporeda biljnih i životinjskih vrsta po pojasevima u podmorju što je bio i cilj edukativne radionice.

Prvi posjetitelji izložbe bila su djeca iz dječjeg vrtića Biograd n/m, koji su osim razgleda izložbe sudjelovali u kvizu znanja o zaštićenim vrstama. Za nagradu su imali priliku pogledati animirani film „Priča o Leonardu" koji govori o zaštićenoj vrsti - glavatim želvama iliti morskim kornjačama (napravljen po istoimenoj slikovnici u izdanju Argonaute).

Zahvalnice za sudjelovanje i nagrade u vidu paketa edukativnih materijala u izdanju udruge podijeljene su osim pobjedničkom vrtiću i prisutnim predstavnicima svih predškolskih ustanova koje su se odazvale natječaju.

Nakon programa za djecu uslijedio je okrugli stol na temu međusektorske suradnje (proftinog  i  civilnog sektora te  obrazovnih institucija) na zaštiti biološke raznolikosti. Raspravu je vodila mr.sc. Martina Markov Podvinski započevši predstavljanjem aktivnosti koje je udruga Argonauta provodila u sklopu projekta „Doprinos obilježavanju 2010. Međunarodne godine biološke raznolikosti" .

Projekt je započeo ovog ljeta putem radio spota/jingla na Otočnom Radiju Kornati u kojem su nas glasovi djece podsjetili na pravila ponašanja na moru. Aktivnosti su se nastavile  kroz jesen suradnjom s desetak marina na području Šibensko-kninske i  Zadarske županije.

U udruzi su izradili materijal za publikacije o odgovornom ponašanju na moru s naglaskom na zaštićene vrste i staništa, a marine su u svojim receptivnim prostorima postavile InfoEdu stalak s tim publikacijama - nazvanima „Upute za savjesno ponašanje na moru". Publikacije su tiskane na glavnim svjetskim jezicima. Neke od marina prihvatile su i dugoročniju suradnju prihvativši da o svom trošku dotisnu publikacije idućih sezona, dok neke pozvane na suradnju nažalost nisu prepoznale potrebu da sudjeluju u ovoj kampanji.

Rasprava je dovela do zaključka da postoji mnogo prostora za suradnju u sklopu sustava Plavih zastava za turističke objekte te Zelenih zastava za ustanove predškolskog odgoja. Predstavnici predškolskih ustanova izrazili su pozitivnu povratnu informaciju glede edukativnih materijala na temu zaštite mora koje izrađuje udruga Argonauta i želju za nastavkom takvih aktivnosti. Predstavnici marine Kornati/Ilirije d.d. izrazili su želju da sličnim aktivnostima približe svoju organizaciju široj lokalnoj zajednici i predstave je kao društveno odgovoran subjekt.

Ovom aktivnošću je zaključen projekt ali su ostvareni novi kontakti i začete su nove ideje o konkretnim potezima na budućoj suradnji sudionika okruglog stola na zaštiti mora i morskog okoliša.