Kultura

Strast stvaranja: remek-djela iz zbirke Fundacije Maeght

Strast kolekcionara i umjetnika na izložbi Umjetničkog paviljona

Strast kolekcionara i umjetnika na izložbi Umjetničkog paviljona

Umjetnički paviljon u Zagrebu će od 5. listopada do 14. siječnja postaviti dva milijuna vrijednu međunarodnu izložbu "Strast stvaranja: remek-djela iz zbirke Fundacije Maeght", koja će sa 65 ponajboljih djela najistaknutijih umjetnika 20. stoljeća iz te fundacije publici predstaviti strast kolekcionara, ali i umjetnika.

Naziv izložbe ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka Poklečki Stošić, koja je i autorica izložbe s direktorom fundacije, Olivierom Kaeppelinom, objašnjava željom da se publici prikaže strast kolekcionara, osnivača fundacije Aimea Maeghta, ali i umjetnika, njegovih prijatelja, Miroa, Caldera, Giacomettija, Braquea, Legera koji su strastveno sudjelovali u njezinoj izgradnji.

Strast osnivača fundacije počela je u njegovoj maloj tiskari u Cannesu, gdje je sa suprugom Marguerite izlagao djela lokalnih slikara, koja su izazvale veliko zanimanje publike i bile izvrsno prodavane.

"Aime i njegova supruga su bili veliki zaljubljenici u umjetnost, pa su nakon Drugog svjetskog rata u Parizu otvorili čuvenu galeriju Maeght, jednu od vodećih galerija suvremene umjetnosti u svijetu", rekla je Poklečki Stošić u ponedjeljak na konferenciji za novinare.

Ta se galerija proslavila već svojom prvom izložbom 1947. godine, koja je bila posvećena nadrealizmu, a koju je otvorio osnivač nadrealističkog pokreta Andre Breton, te nekoliko godina kasnije izložbom tada rijetko viđenog apstraktnog ekspresionizma.

Krajem pedesetih supružnici su kupili veliko imanje u Saint-Paule-de-Vence kod Nice gdje su uz pomoć svojih prijatelja umjetnika odlučili sagraditi muzej za vlastitu kolekciju. Osmislio ga je slavni španjolski arhitekt Josep Lluis Sert te 1964. svečano otvorio ministar kulture Andre Malraux.

Poklečki kaže kako je izložba "Strast stvaranja" postavljena u kratkom roku, s obzirom da za takve izložbe treba dvije do tri godine pripreme. Podsjetila je kako je za ovu godinu Umjetnički paviljon planirao izložbu američkog kipara i slikara Alexandera Caldera, no kako nije bilo moguće dobiti neke od bitnijih radova iz njegova opusa, ona je odgođena za 2019. godinu.

Za "Strast stvaranja" stoga im je ususret izašla Fundacija Maeght, s kojom Umjetnički paviljon surađuje od 2014. godine, od izložbe Joana Miroa do prošlogodišnje Alberta Giacomettija.

"Temeljem dobre suradnje zadobili smo povjerenje globalno važne fundacije, koja u svojim depoima ima nekoliko tisuća djela najvažnijih imena povijesti umjetnosti 20. stoljeća i bez koje se danas ne može prirediti niti jedna svjetska izložba", istaknula je.

Uz europsku likovnu scenu mala Braqueova retrospektiva

Zagrebačka izložba predstavit će 25 umjetnika od kojih većina nikada nisu bili izlagani u Hrvatskoj i susjedstvu. Među njima je, kao na manjoj retrospektivi, najzastupljeniji Georges Braque, s 20 slika, skulptura, reljefa i crteža, od najranijih radova iz 1908. do onih nastalih 1961. godine.

Sa šezdesetak slika, skulptura, litografija, grafika i crteža izložba prati i razvoj cijele europske likovne scene, predstavnika kubizma, ekspresionizma, apstraktne umjetnosti.

Izložit će se i djela Marca Chagalla, Joana Miroa, Balthusa, Pierrea Alechinskya, Pola Burya, britanske umjetnice Barbare Hepworth, Konrada Klaphecka, te američkih umjetnika koji se prvi put predstavljaju u ovom dijelu Europe, Alexandera Caldera, Sama Francisa, Ellsworth Kellya i Paula Jenkinsa, a bit će tu i jedno veliko platno islandskog umjetnika Erroa.

Kao posebna 'poslastica' najavljene su četiri bibliofilske knjige s oslikanim listovima Pabla Picassa, Joana Miroa, Georgesa Braquea te Marca Chagalla.

Izložba će koštati dva milijuna kuna za što su, istaknula je Poklečki Stošić, potrebni dobri partneri koje je Umjetnički paviljon pronašao u Gradu Zagrebu, te u INA-i.

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić rekao je kako je ta izložba "još jedan dokaz da je Zagreb bio, jest i ostaje europska kulturna prijestolnica, bez obzira kako se ta titula dijeli. Nemamo kompleksa, mi smo europska prijestolnica, a ovo je najbolji način da to potvrđujemo", naglasio je.

Tomislav Thuer, operativni direktor Korporativnih poslova iz INA-e izrazio je zadovoljstvo suradnjom s Umjetničkim paviljonom na tako važnom projektom, a  nad se da će "Strast stvaranja" premašiti broj od više od 42 tisuće posjetitelja izložbe Giacomettija, kojoj je ta tvrtka isto bila generalni sponzor.


Reci što misliš!