Lifestyle

festival svjetla

Predstavljeno peto izdanje Visualia festivala

Predstavljeno peto izdanje Visualia festivala

Visualia Festival je festival svjetla i sastavni je dio kulturnih manifestacija grada Pule koju provodi i organizira Udruga Sonitus u suradnji s Turističkom zajednicom grada Pule te brojnim partnerima

Na današnjoj konferenciji za medije predstavljen je novi vizualni identitet manifestacije te je najavljen datum pete obljetnice pulskog festivala Visualia koji će se ove godine održati od 21. do 23. rujna.  

Visualia Festival je prvi festival svjetla u Hrvatskoj koji predstavlja svu čaroliju i ljepote novih tehnologija i audiovizualnih umjetnosti. Predstavnicima medija danas su se obratili Boris Miletić, gradonačelnik Pule, Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica Turističke zajednice grada Pule, Marko Bolković, direktor Visualia Festivala i predsjednik Udruge Sonitus i Siniša Jean Sambolec, autor vizualnog identiteta i 3D umjetnik.

Visualia Festival je festival svjetla i sastavni je dio kulturnih manifestacija grada Pule koju provodi i organizira Udruga Sonitus u suradnji s Turističkom zajednicom grada Pule te brojnim partnerima.

Ciljevi festivala su promicanje i promoviranje modernih radova iz područja audiovizualne umjetnosti te doprinos bogatijoj ponudi kulturnog kapitala, isticanju umjetničkih vrijednosti i postizanju koristi za zajednicu i društvo.

"Tijekom četiri godine održavanja Festivala u svibnju, primijetili smo da ima više razloga zašto bi održavanje u rujnu bilo puno kvalitetnije. Jedan od razloga je da noć dolazi prije pa tako i programi mogu započeti ranije. To će omogućiti da i djeca više uživaju u festivalu, te svi posjetitelji mogu dulje uživati u programima. Drugi razlog je financijske prirode odnosno sufinanciranje festivala. Naime, rezultati kandidature festivala na natječaje za sufinanciranje, od kojih je najznačajniji iz EU fonda, bivaju objavljeni tek tijekom lipnja ili kasnije, te je organiziranje manifestacije u rujnu puno lakše financijski pokriti," istaknula je direktorica Turističke zajednice Sanja Cinkopan Korotaj.

Peta godina održavanja festivala dokaz je njegove vrijednosti i potencijala multipliciranih na razvoj konkurentnosti i jačanju prepoznatljivog destinacijskog imidža kod kojeg se Pulu nastoji prezentirati kao gradom svjetla. Festival u svoja tri dana održavanja okuplja preko 10 tisuća posjetitelja koji podržavaju ovakvu vrstu događanja i zbog toga se nastavlja graditi tradicija održivog prezentiranja modernih radova koji kroz drugačije okvire i prostore posjetiteljima pružaju nezaboravne doživljaje, emocije i nova iskustva.

Gradonačelnik Pule istaknuo je važnost Visualije te da će ga nastaviti podržavati: "Ovaj festival je na jedan način brendirao Pulu. Upravo ovakvim atrakcijama nastojimo privući posjetitelje u naš grad u mjesecima izvan glavne sezone što je vrlo bitno. Pomak održavanja događaja u rujan, vjerujem da će omogućiti da još više naših sugrađana te svih ostalih posjetitelja dođu i uživaju u atrakcijama Visualije."

Direktor festivala Marko Bolković zahvalio se podršci koju od početka ima od Grada Pule i Turističke zajednice grada Pule. "Krenuli smo 2013. godine kad je u kolovozu bio prvi festival. Već sljedeće godine doživjeli smo nagli skok kroz još bolju suradnju s Gradom i TZ-om te osvjetljavanjem Svjetlećih divova Deana Skire. Tada je u jednoj noći Visualiju doživjelo oko 12.000 posjetitelja. 2015. godine realizirali smo Guinnessov rekord u kategoriji fotografije s najvećim brojem ljudi formiranih u obliku svjetlećeg znaka oformljenog s točno 4.013 posjetitelja. Upravo nam je to želja - da festival bude maksimalno interaktivan te da svi koji posjete i dođu u Pulu maksimalno žive grad tijekom tri dana kroz čaroliju svjetla." Prošle godine Visualija izlazi izvan granica te je naglašena vrlo jaka međunarodna suradnja s drugim festivalima svjetla te sudjelovanje u transnacionalnom programu Spectrum u sklopu kojega je na festivalu postavljeno preko 20 instalacija domaćih i stranih umjetnika iz Portugala, Francuske, Mađarske, Poljske, Slovenije i Austrije.

Ove će godine program biti satkan od najboljih instalacija i točaka koje su bile prisutne proteklih četiri godina. Bit će predstavljene razne kombinacije umjetnika, instalacija te gostiju, ali i djela naših domaćih snaga. Pogotovo je ta posebna snaga festivala upravo u domaćim kreativcima. Ne samo da imamo mogućnost uživati u njihovim svjetlosnim kreacijama, već kako se festival razvija, oni odlaze i na druge festivale te tako promoviraju Visualiju i naš grad.

Zadnju večer festivala bit će održana noćna utrka "Xica" u suorganizaciji Udruge kineziologa grada Pule. Utrka je prvi put održana 2016., a ove će godine biti još posebnija s naglaskom na  veći doživljaj trke kroz grad okupan u svijetlu.

Prekretnica postojanja pulskog festivala svjetla donosi novine unutar njegova djelovanja. Prije svega riječ je o novom vizualnom identitetu kojim festival naglašava svoje dosadašnje djelovanje ali i zbog kojeg poprima novi značaj projiciran prema društvu. Ovogodišnji vizualni identitet osmislio je i kreirao Siniša Jean Sambolec, 3D umjetnik sa dugogodišnjim iskustvom u 3D vizualizaciji, dizajnu i animaciji. "Došao sam do zaključka da bi za petu godinu trebali napraviti promjenu vizualnog identiteta koji će biti još više vizualno prepoznatljiv. U novom vizualu ističe se grafički elementi kružnice koje predstavljaju fotone u presjeku, vidljivih kao svjetlost. Iste su poslužile za izradu ostalih grafičkih formi prepoznatljivih kao svjetlosni oblak, svjetlosno stablo, svjetlosni vrt. Spomenuti motivi su sastavni dio novog vizualnog identiteta i pratiti će sav ovogodišnji promidžbeni materijal," objasnio je promjene vizualnog identiteta Siniša Jean Sambolec.  Zanimljivo je istaknuti da iste forme ujedno simboliziraju svjetlosne instalacije nastale unutar kreativnog kolektiva Visualia Group, a svake godine će kružnice (fotoni) graditi nove grafičke forme sukladno rastu broja njihovih instalacija.

Festivalski logo je pojednostavljen i sastoji se od tri slova „V“ koja prate simetriju. Time je on i dalje prepoznatljiv simbol Visualije.

Na kraju konferencije, direktor festivala zahvalio je na višegodišnjoj odličnoj suradnji s mnogim privatnim tvrtkama i institucijama: "Zahvalio bi se Arheološkom muzeju Istre s kojim svake godine napravimo jedan dio programa u sklopu Visualije, zatim tvrtkama Ara electronic, IDD production i Arenaturistu te ostalim partnerima za logističku i tehničku podršku jer bez njih ne bi uspjeli realizirati ovako bogat i kvalitetan program. Zahvaljujemo se i ugostiteljima te svim ostalim sudionicima koji se uključuju i čine da ovaj festival bude što uspješniji. Velika zahvala ide i građanima jer uživaju i posjećuju ili se uključuju u festival."

 


Reci što misliš!